logo

Exista dovezi potrivit carora orice persoana care mareste nivelul de activitate fizica, chiar dupa perioade indelungate de inactivitate, poate obtine efecte benefice pentru sanatate, indiferent de varsta. Nu este niciodata prea tarziu sa incepi sa faci miscare.

Schimbarile pot fi determinate de inovarea pe scara larga referitoare la politici si practici, in special prin consolidarea cooperarii intersectoriale si prin adoptarea unor roluri noi de catre diversi actori/sportivi cunoscuti si respectati in domeniile lor de competenta. Nu este posibil si nu trebuie sa se ofere solutii de dimensiuni mari si strategii globale cuprinzatoare. Societatile pot deveni mai constiente de importanta miscarii mai mult prin intermediul unui numar mare de mici schimbari ale politicilor si practicilor in ansamblu.

Miscarea fizica este in beneficiul sanatatii atata timp cat este facuta corect si continuu . Prin miscare tot corpul intra in actiune, motorul central al omului, inima, se simte deosebit de bine, atunci cand corpul este in miscare, atunci se activeaza toate organele organismului uman . Asa s-a dovedit faptul ca diabetul, una dintre bolile care macina incet, dispare daca omul face multa miscare . Sunt exemple concrete care au scapat de medicatie, prin multa miscare si schimbarea modului de viata sedentar . 

Exemple concrete sunt persoane , care au fost diagnosticate cu boli sedentariste, cum ar fi diabetul, medicii recomandand mai multa miscare. Am cazul unui prieten care a cumparat un aparat fitness pe care il foloseste frecvent, considerand, ca miscarea clasica poate fi transpusa pe spre o banda de alergare facand foarte bine organismului. In fiecare seara el alearga sau merge in pas obisnuit, echivalentul a cel putin 3-4 km, dupa care a observat, ca tot organismul s-a echilibrat si beneficiaza si de un somn relaxat si odihnitor.

Plusul de kilograme acumulat de sarbatori sau de la o viata sedentara  nu se vor duce la fel de usor asa cum s-au pus. In acest caz se poate achizitiona o bicicleta de spinning pentru a se face exercitii ori de cate ori este timp liber pentru a se repune organismul in forma . Ciclismul este un sport benefic pentru antrenamentul cardio. Este un mod minunat atat de a te mentine in forma, dar si pentru a-ti intari muschii picioarelor. Spre deosebire de alergare insa, este o practica care necesita putina presiune la nivelul articulatiilor gleznei. Achizitionand o bicicleta de spinning, iti va placea sa te antrenezi acasa cu un vehicul de exercitiu care ofera acelasi potential ca o bicicleta pe teren .

Definitia moderna de fitness descrie fie capacitatea unei persoane sau masina de a indeplini o functie specifica, fie o definitie holistica a adaptabilitatii umane pentru a face fata diferitelor situatii. Acest lucru a dus la o interdependenta intre fitness si atractivitate umana, care a mobilizat industria globala de fitness si producatorii de aparate fitness. In ceea ce priveste functia specifica, fitness-ul este atribuit persoanelor care poseda abilitati aerobice sau anaerobe semnificative, adica tarie sau rezistenta. Un program de fitness bine potrivit imbunatateste o persoana in toate aspectele de fitness in comparatie cu practicarea doar la unul, cum ar fi doar rezistenta cardio/respiratorie sau doar de formare in greutate.

Definirea notiunii difera sensibil de la un autor la altul. Intelesul este larg, iar parerile autorilor de specialitate sunt impartite: unii il considera ca o activitate de gimnastica, altii spun ca este o activitate cu greutati si la aparate, iar neinitiatii il considera un sport pentru sanatate. In traducere libera, fitness-ul inseamna o reglare a proceselor adaptative din corpul uman in urma efectuarii unui efort. In literatura anglo-saxona, termenul de fitness este echivalent cu conditie fizica. In consecinta, fitness-ul reprezinta o activitate motrica prin care individul obtine o stare de bine indiferent de conditia sa anatomica, fiziologica sau psihica . Fitness-ul cuprinde tot ceea ce inseamna un stil de viata sanatos si ingrijit. Incepand cu alimentatia si continuand cu parcticarea sportului.

Fitness-ul de tip aerobic reprezinta abilitatea organismului de a consuma oxigen in mod eficient prin cresterea cantitatii acestuia trimisa la muschi, oxigen care le va permite muschilor sa functioneze un timp mai indelungat. Fitness-ul de tip aerobic depinde de starea inimii, a plamanilor si a muschilor. Fitness-ul de tip muscular se caracterizeaza prin cresterea rezistentei si fortei muschilor prin ridicarea de greutati. 

Insa fitness-ul practicat in mod echilibrat , nu are si nu va avea vreodata efecte negative asupra organismului uman. Ca atare, pe linga reducerea stresului si o dieta echilibrata , va recomandam un program organizat care sa contina minim 1 ora de miscare zilnic .

Distribuiti